Lever vi i ett utseendefixerat samhäll?

Har tänkt på en grej. 
Vi  tänker oss en singeltjej som är ute en kväll och träffar en kille som hon gillar, får hans nr och allt känns bra. Så går hon hem till sin kompis eller familj och berättar om killen hon träffade igår. Som det ser ut i dag så är det första de flesta frågar: "Är han snygg?" jag vet inte om det är såhär överallt men jag har märkt på vissa ställen att det är den frågan man ställer först. Är det verkligen utseendet som är det viktigaste? Om han är trevlig då? Är det typiskt 2000-talet? Har vi blivit mer utseendefixerade? Jag vet inte, men jag tycker det är surt att det ska vara utseendet som spelar roll nu för tiden..

Ett bra citat:
"Jag älskar honom inte för att han är snygg, han är snygg för att jag älskar honom"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0